Envelliment actiu, una oportunitat del cicle vital

Avui des de Fundació de Suport reflexionem sobre l’envelliment. És un concepte que durant els darrers anys ha anat evolucionant de forma molt important atès el procés de canvi de sensibilitat en relació amb la vivència en aquesta etapa de la vida. Actualment, quan parlem d’envelliment el veiem com una experiència vinculada al cicle vital en què apareixen tot un seguit d’oportunitats. Aquestes oportunitat van relacionades amb el terme envelliment actiu.

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), l’envelliment actiu és el procés d’optimització de les oportunitats de salut, de participació i de seguretat amb la finalitat de millorar la qualitat de vida a mesura que les persones envelleixen. Si es vol que l’envelliment constitueixi una experiència positiva, una vida més llarga ha d’anar acompanyada dels puntals següents:

1) el benestar físic, mental i social; en definitiva, la salut.

2) La participació en la societat, d’acord amb les necessiatts, les capacitats i els desitjos de les persones grans, tant individualment com col·lectivament.

3) La seguretat i la protecció, les atencions a les persones que necessiten assistència i suport.

És a les nostres mans i a les de les persones que ens envolten la possibilitat de plantejar l’envelliment des d’un punt de vista optimista, deixant de banda els mites negatius, deixant pas a la vivència de l’envelliment d’una manera activa i participativa, i no com una mera etapa de la vida que la deixem passar sense haver-ne extret totes les possibilitats que ens ofereix.

Des de l'anyel Servei de Suport a la Vida Independent "Me'n vaig a casa" vol promocionar l'autonomia personal i la insercio social de la persona amb discapacitat intel·lectual fent possible l'oportunitat de decidir amb qui vol viure.

+ 4 = 10